پیشنهاد میکنیم برای خلق پیچ و تابهای جذاب توی سناریو، تا جایی که ممکنه سلیقه به خرج بدید و سرِ حوصله و سرِ فرصت، یه داستان عالی طراحی کنید. سناریوی بازی باید بازیکنان را جذب کند و آنها را نسبت به ادامه بازی تهییج کند. سناریو داستان اسکیپ روم باید بازیکن را در هر مرحله مشتاق تر به برداشتن گامهای بعدی کند. قطعاً این موضوع کار آسانی نیست اما طراحان یک اسکیپ روم خفن از پس انتخاب ژانر بازی اتاق فرار آن برمیآیند. هزینه طراحی اتاق فرار با توجه به ژانر و مساحت بازی و ایده هایی که هست میتونه خیلی متغیر باشه، پیشنهاد میکنم تماس بگیرید و با یک گپ دوستانه با بچه های بخش طراجی ما داشته باشید تا کامل راهنماییتون کنن.
اتاق فرار عذاب (Doom)
اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست ؟ قوانین و شرایط بازی ️ کارناوال | allescape
سبکهای مختلفی در این بازی وجود دارد که افراد کاملاً به صورت سلیقهای میتوانند آن را با رأیگیری از دوستان و هم گروهیهایشان انتخاب نمایند. در ادامه مقاله با قوانین و انواع سبکهای بازی اتاق فرار آشنا خواهید شد، پس با ما همراه باشید. شناخت بازیهای گروهی مهم هستند؛ چرا که با جمع شدن دوستان و آشنایان در یک مکان اولین موضوعی که آن جمع را در آنجا خوشحال نگه میدارد مربوط به سرگرمیهاست. در این بخش علاوه بر معرفی بازی اتاق فرار، با قوانین و تفاوت سبکهای موجود نیز آشنا خواهید شد.
در شعبه مرکزی، ژانرهای ترسناک نفرین، آمیتیست، فوکوشیما، هویت مخفی و هیپنوتیزم اجرا میشود. در شعبه جوان (الف) میتوانید سافاری، مرگ، مسافر روانی، لالایی شیطان و بازمانده و در شعبه جوان (ب)، شاینینگ را بازی کنید. سرنخها، شما را به طرف حل چالشها و معماهایی روانه میکنند که برخی از آنها به صورت ذهنی بوده و برخی دیگر نیاز به انجام فیزیکی کاری را دارد. طبق سرنخهای موجود معماها میتوانند به صورت پیدا کردن کد باشند که برای مثال باعث باز شدن قفلی میشود و گاهی نیز نیاز به پیدا کردن ابزاری است که تکههای مسئله را حل کند. بدون شک وقتی صحبت از ژانر فانتزی می شود به ناخواه فکر آدمی را به سمت هری پاتر ، ارباب حلقه ها و یا آلیس در سرزمین عجایب می اندازد . توصیه ما برای انتخاب این سبک از اسکیپ روم می باشد تا شما بتونید در کمال آرامش و بدون هیچگونه ترس و هیجانی ذهن خودتون رو به چالش بکشید.
تجهیزات اتاق فرار در اردبیل
اما انصراف به منزله پایان بازی خواهد بود و تیم شما نیز بازنده اعلام میشود. پیش از شروع بازی حتما به صحبت های گیم مستر دقت فرمایید تا از تمامی قوانین بازی به طور کامل مطمئن شوید تا اختلالی در روند بازی پیش نیاید. بنابراین بهمنظور بهتر شدن بازی و آمادهسازی کامل، حتماً آزمایش بازی که اصطلاحاً پلی تست نامیده میشود، ضروری است. درواقع بازی قبل از اجراشدن باید حداقل بین 5 تا 10 بار توسط تیمهای تست، بازی شود.
انواع محیط های اتاق فرار
گاهی اوقات بازیکنان با سرعت بیشتری اتاق را حل میکنند، اگر آهنگها لیست شده باشند، گیم مستر خیلی راحت در شرایط معمولی از پخش کردن آهنگی صرفنظر کرده و به سراغ قطعات بعدی میرود. اگر گروهی از زمان خود عقب باشد گیم مستر میتواند قطعه خاصی از لیست آهنگها را مجدداً تکرار کند. همچنین با استفاده از این روش میتوانید آهنگهای مشخصشده را به بخشهای خاصی از بازی اختصاص دهید. بهعنوانمثال، وقتی گروهی راه جدیدی را کشف میکند، ممکن است موسیقی متن تغییر کند. این به بازیکنان پیامی از موفقیت و انگیزه برای ادامه بازی میدهد.
- یک مدیر بازی خوب باید بتواند در طی بازی، سرنخهای که بازیکنان برای حل کردن معما به آن احتیاج دارند را در اختیارشان قرار دهد.
- اشیایی که ممکنه با تفاوت رنگ، بافت یا جنس، نشانهگذاری با پیکان و یا در عادیترین حالت، صرفاً مشکوک بودن از اشیای معمولی اتاق متمایز شده باشن.
- بازیکنان باید ضمن رعایت همه نکات ذکرشده، مسئولیت اتفاقات مالی و جانی در هنگام بازی بر عهده گیرند.