در این مرحله کارفرما کار را میبیند و اگر احتیاج به ادیت بود شما موظف هستید کارفرما را راضی کنید و توجیه منطقی ارائه دهید. اگر صاحب یک برند هستید و در فضای دیجیتال هم فعالیت دارید، حتما رنگ برندتان باید در طراحی تم و فضای داخلی فروشگاه استفاده شود در غیر این صورت فقط باعث تخریب برندتان خواهید شد. شرکت کیان دکور با داشتن طراحان و مجریان متخصص و استفاده از متریال مرغوب و درجه یک میتواند آسودگی خاطر را برای شما در امر دکوراسیون به ارمغان آورد. همچنین طرفدار محیطی متعادل، مرتب و به دور از هرگونه تجملات است و عناصر و متریال های طبیعی نیز نقش کلیدی در اجرای این نوع دکوراسیون دارند. هر یک از سبک های دکوراسیون داخلی، از نظر استفاده از خطوط و شکلها، رنگها، متریال و مصالح و جزئیات دیگر، با یکدیگر تفاوت دارند. این پارک همچنین بهلطف آلاچیقهای متعدد و دارودرخت زیاد، انتخابی عالی برای پیکنیکهای آخر هفته و روزهای تعطیل و ثبت خاطرات شیرین در طبیعت است.شیب این پارک سبب شده است تا علاقهمندان به اسکیتسواری از این فرصت برای تمرین ورزش موردعلاقه خود در روزهای آفتابی استفاده کنند. بهتر است هر دو نما از یک سبک طراحی شده و به همین سبب مشتریان با سلایق کافی شاپ خود را می توانید جذب کنید.
با این تعریف انتظار می رود که فضای داخلی که به این سبک دیزاین و دکور شده باشد، چیدمانی متقارن و هماهنگ، متریال هایی با کیفیت و گران قیمت، ستون، کتیبه، گچبری، مجسمه های آنتیک، رنگ های خنثی روشن و مبلمانی ظریف کاری شده، داشته باشد. که تمام فضا را روشن کند. این فضاها باید متمرکز و تا حد امکان بزرگ باشه تا امکان دسترسی و تست همه محصولات رو به افراد بده.همینطور میتونیم قسمتی رو در نظر بگیریم که افراد متخصص و مشاوران زیبایی در آنجا باشند و مشتریان بتونن برای انتخاب محصول و حتی تست و آرایش شدن به آن فضا مراجعه کنن. ایده خودتان را بیان کنید؛ حتی اگر به نظرتان اصلا خوب نیست. وقتی خودتان را جای مشتری بگذارید؛ مانند او درگیر می شوید و احساس می کنید و بهترین ایده ها به ذهن تان خطور می کند. روابط کاری خود را مستحکم کنید و با بقیه حرف بزنید و دیدگاه ها و نظراتشان را بشنوید. نکته دیگری که در این مرحله حائز اهمیت است این است که طراح اگر طرحی به نظرش رسید لازم است همان لحظه آن را پیاده کند، زیرا ممکن است دیگر آن طرح را به یاد نیاورد و این توسط طراحی با دست آزاد امکان پذیر است.
مناطق دیگر این تخصص عبارتند از: طراحی نمایشگاه و موزه، طراحی رویدادها (از جمله مراسمها، کنوانسیونها و کنسرت)، تئاتر و طراحی با کارایی، طراحی در تولید فیلم و برای تلویزیون. به عنوان مثال طرح تبیلغاتی تابلوی رستوران با طرح تبلیغاتی تابلوی نمایشگاه با یکدیگر متفاوت است و هرکدام طرح مخصوص به خود را دارند. درآمد طراحان داخلی با توجه به کارفرما و تجربه و شهرت فردی آنها متفاوت است. حرفه طراحی داخلی به وضوح تعریف نشده و پروژههای انجام شده توسط یک طراح داخلی بهطور گستردهای متفاوت است. در واقع این طراحی برای کشور های خارجی می باشد.طراحی لندنی یکی از بهترین ها به نظر میرسد یکی از شهر هایی میباشد که طراحان حرفه ای بسیار زیادی را دارد. از جمله مشخص کردن سبک دکوراسیون؛ یکی از راه هایی که می توانیم سلیقه کارفرما را بدانیم این است که از کارفرما بخواهیم نمونه عکس هایی که دوست دارد را به ما نشان دهد تا ما با این کار متوجه می شویم که سبک کارفرما بیشتر در چه حوزه ای هست .در صورتی که کارفرما عکسی نداشت شما به عنوان مهندس مشاوره میتوانید چند نمونه عکس به کارفرما نشان دهید تا کارفرما یکی را انتخاب کند.
اگر مطمئن نیستید که چه چیزی تجارت کافی شاپ شما را متمایز از بقیه میکند یا چرا باید مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، این یعنی برای انتخاب سبک کافیشاپ خود کاملا آماده طراحی داخلی مغازه تجاری نیستید. ممکن است ایده ای که برای یک فروشگاه بسیار مناسب و جذب کننده مخاطبان و مشتریان بسیار است، برای مغازه دیگر یک عامل تهدید و عدم فروش تلقی شود. طراح در این مرحله که یکی از مراحل مهم طراحی است، باید طرح ایجاد شده در ذهن خود را با حداقل جزئیات بر روی کاغذ پیاده نماید. این سبک دکوراسیون جزئیات نوستالژیک متنوعی را از گذشته تا به امروز در خود جای میدهد و فضایی کلاسیک ایجاد میکند.
بعضی مناطق، بالاشهر هستن و مردم قدرت خرید بالایی دارن، بنابراین در این مناطق باید روسری های درجه یک و با قیمت بالا بفروشین، اما اگر مغازتون در منطقه ای هست که مردم، قدرت خرید پایینی دارن، باید روسری هایی با کیفیت خوب و قیمت پایین بفروشین. بنابراین با در نظر گرفتن اصول این مکتب، دکوراسیون ژاپنی در کنار حفظ زیبایی خانه، به آرامش بخش بودن خانه تمرکز بسیار زیادی دارد. سبک دکوراسیون ژاپنی ریشه در فرهنگ سنتی ژاپن و مکتب ذِن دارد. همچنین عناصر معماری و اثاثیه ژاپنی مانند حصیر تاتامی و شوجی در این نوع سبک کاربرد دارد. یکی از عناصر مهم در پیاده سازی این طراحی، چوب است. گروه معماری زیگ دکور یکی از بهترین شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی است که بهترین بودن را نه تنها در حرف بلکه در عمل اجرا کرده است. در طراحی دکوراسیون مغازه شال و روسری، از رنگ های جذاب و موردپسند خانم ها استفاده کنین. توجه خانم ها بیشتر معطوف به زیبایی و زرق و برق است و یک طراح حرفه ای باید از این امور روانشناسی اطلاع کافی داشته باشد. شرکتهای بزرگ اغلب طراحان داخلی را به عنوان کارمند در ساعات منظم استخدام می نمایند ولی بعضی طراحان بدون اینکه در جایی استخدام شوند فعالیت حرفه ای در فضای مجازی دارند به عنوان مثال برادران موسوی تحت عنوان دیزاین لاکچری در فضای مجازی به فعالیت حرفه ای میپردازند و همچنان جزء برترين هاي ايران به شمار مي آيند.
هر مطلبی یا نشریه اغلب به عنوان «چگونه به» عمل میکند و طراحان داخلی را همان اندازه که به استیلها و دکورها راهنمایی میکند به آنها میگوید به روز باشند و آنها را از اخبار روز طراحی داخلی و آخرین روندها مطلع میکند. این متریال از نظر طراحان و معماران کاملا مورد تایید است و می تواند به صورت ترکیبی با سایرین پیاده سازی شود. سبک روستیک در اصل از متریال های ارگانیک و طبیعی در فضای داخلی خود استفاده میکند. از مبلمان و میز و صندلی های زیبا و راحت برای آرامش بیشتر مشتریان استفاده کنید. جانب احترام را هم در ارتباط فردی با پرسیدن سوالاتی مثل “آیا توانستید هرچه که می خواستید پیدا کنید؟” و هم در استندهای مربوط به قوانین تعویض و استرداد، حفظ کنید. نکته مهم نحو سؤال پرسیدن از کارفرما است؛ سعی کنید سوالات و نکات مهم را از زبان کارفرما بدست بیاورید و مهمتر از همه این است که یک گوش شنوا باشید. بنابراین، اگر درگیر تغییر دکوراسیون و طراحی مدل ویترین مغازه ، چیدمان ویترین و طراحی رنگ و نورپردازیهای دکور فروشگاه خود هستید (در غیر اینصورت اینجا چه می کنید؟!) استفاده از خدمات مشاوره های دکوراسیون و مشاوره معماری آنلاین اتود می تواند یک راهکار ایده آل برای جلوگیری از هزینه های زمانی و مالی هنگفت باشد.
۸- دیزاین مغازه لوازم آرایشی بهداشتی را در تصویر بالا مشاهده می کنید . عدم نیاز به دانش و مهارت خاصی برای راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی. زیبایی در طراحی داخلی مستلزم این است که دانش در زمینه طراحی داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو فعالیت کنید. طراح داخلی ممکن است مایل به کسب تخصصهایی از انواع زمینه های طراحی داخلی برای توسعه دانش فنی خاص به آن منطقه باشد. شما میتوانید از طرح های موجود در سایت یا طرح های مورد نظر خودتون به عنوان ایده اولیه برای اجرای پروژه با زیگ دکور کمک بگیرید . بنابراین توجه به دکوراسیون خارجی و طراحی شیک و مدرن آن می تواند به جذب مشتری کمک کند. دکوراسیون مغازه کوچک مدرن و شیک ، ایده های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه پوشاک و لوازم خانگی و … نکته ای که در طراحی ویترین مغازه شال و روسری باید با آن بپردازید این است که ویترین باید به شکلی انتخاب شود که به صورت فصلی شرایط تغییر آن وجود داشته باشد، مثلا وقتی فصل پاییز آغاز شد، می بایست رنگبندی روسری ها به سمت رنگ های گرم، اعم از قرمز، نارنجی و قهوهای برود. با وجود سرامیک دیوار پارکینگ تراس سالن نما دیگر نگران کف پارکینگ و دیواره آن نباشید.
به همین دلیل است که بسیاری از طراحان داخلی تمام تحصیلات خود را برای یک معمار خوب شدن میگذرانند. آمارها حاکی از آن است که بسیاری از مراجعین به فروشگاه های لوازم تحریر ،صرفا به دلیل دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی مغازه نوشت افزار، دست به خرید محصولاتی زدند که نیازی به آن ها نداشتند. ارتفاع قفسه ها باید مناسب با میزان قد اکثریت خریداران خصوصا خانم ها باشه و قفسه های نباید اونقدری شلوغ باشه که اجناس از هم تفکیک نباشن و باعث سردردگمی مشتریان بشه و نه اونقدری خالی باشه که احساس کمبود محصول در فروشگاه به مشتری دست بده.برای دکوراسیون داخلی فروشگاه بهتره که مرز مشخصی بین محصولات آرایشی و بهداشتی تعیین بشه و محصولاتی که سریع خراب و فاسد میشن رو نباید در مقابل نور خورشید در پشت ویترین اصلی قرار بدیم بجای این محصولات میتونیم شیشه های جذاب و رنگارنگ عطر قرار بدیم.
در این مرحله تمام جزئیات به صورت دقیق به کمک اصول نقشه کشی ترسیم میشود؛ شما می توانید از نرم افزار اتو کد برای ترسیم نقشه دو بعدی استفاده کنید. در این سبک استفاده از متریالهای طبیعی، رنگ های خنثی و رنگ هایی که در طبیعت دیده میشود، در فضا کاربرد دارد. همچنین در این سبک متریالهای مدرن و امروزی، مانند فلز و پلاستیک، بهتر است که به صورت محدود به کار گرفته شود. سقف های کاذب سقف اصلی مغازه و تمامی تاسیساتی چون سیمهای برق کشی، مجراهای هواکش، کانال کولر و هر چیزی که در سقف به کار رفته را میپوشاند و فضای شیک و مدرن را ایجاد میکند. تکنیکی که ما در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز بارها به آن تاکید میکنیم، ایجاد سرعت گیر در مسیر پیاده مشتری های فروشگاه است. این برند محصولات خودش را ا طریق بوتیکهای مستقل، فروشگاه های زنجیره ایی و و یا از طریق اینترنت به فروش میرساند.
برای اینکه طراحی دکوراسیون داخلی برای مغازه بتواند به بهترین شکل انجام شود ابتدا باید موضوع فعالیتی که قرار است در ان محیط انجام شود مشخص گردد و سپس باید بررسی کرد که قشری که قرار است به ان مکان مراجعه کنند آقا هستند و یا خانم و یا به صورت عموم یا از هر دو دسته می باشند. این کابینت ها هستند که دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل میدهند و سبک طراحی آن را مشخص میکنند به همین دلیل است که میگویند کابینت ها در آشپرخانه حرف اول را میزنند، پس باید در انتخاب مدل و رنگ کابینت های آشپزخانه حسابی دقت کنید. مکان در مشاغل سنتی همواره نقش کلیدی داشته و میزان موفقیت شما یا شکستتان را مشخص می کند.
در دنیای امروز که اعتبار یک برند به طراحی زیبای فروشگاهش وابستگی بیشتری پیدا کرده است، داشتن مغازه ای با طراحی داخلی زیبا و مرتبط با نوع کسب و کار میتواند در جذب مشتری بسیار تأثیرگذار باشد. در این مرحله نقشه ها باید تکثیر شوند و در اختیار مخاطب قرار گیرند و معمولا از ارائه نقشه اصلی،که برای ایجاد آن بسیار زحمت کشیده شده است، خودداری میگردد. در صورتی که به هر دلیل بخشی از مسیر رفت و آمد را مسدود کرده باشید نقطه کور ایجاد کرده اید . در صورتی که بخواهید در این مرحله به فکر جزئیات و فنی باشید ذهن شما به اصطلاح قفل میشود .
وجود فضای دنج در یک کافیشاپ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در ذهن مشتری تأثیر میگذارد. مسیرهای مختلفی وجود دارد که فرد میتواند تبدیل به یک طراح داخلی حرفهای شود. شما به عنوان صاحبین فروشگاه، می توانید با توجه به سلیقه خود در نوع طراحی و اجرای دکور مغازه و ویترین فروشگاه تان نظر داده، و سبک منحصر به فرد خود را داشته باشید. شیرینی فروشی های بزرگ از ویترین های منحصر به فرد خود استفاده می کنند، در حالی که قنادی های کوچک می توانند از ویترین های آماده استفاده کنند. بهتر است استاندارد چیدمان قفسه آجیل در قنادی را نیز رعایت کنید.