سایت مپ به طور ساده، لیستی از همه صفحات سایت شما است و به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می کند. با سایت مپ می توان مطمئن شد که موتورهای جستجو هیچ یک از محتواهای سایت شما را از دست نمی دهند. به طور کلی اگر سایت شما از لحاظ لینک داخلی به درستی انجام شده باشد، نیازی به سایت مپ نیست اما در کل سایت مپ برای سایت مناسب است.
چگونه میتوانم رتبه سایتم را درگوگل افزایش دهم؟
سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین
سئو مجموعه ای از اقدامات است که از نام دامنه تا آیتم های پیچیده تری مانند افزایش سرعت سایت را شامل می شود. فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر روی رتبه سایت تاثیر گذار هستند و سئو به معنای بهینه سازی این فاکتورها برای کسب حداکثر امتیاز ممکن است. خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند. سایت B یک محتوای رایگان و سایت A یک بک لینک رایگان دریافت می کند، نتیجه یک بازی دو سر برد است. یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روشهای مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. این ابزار علاوه بر بررسی طول عناصر یاد شده، به شما امکان می دهد نتایج واقعی گوگل را برای هر کلمه کلیدی بررسی کرده و نمایه خود را با بقیه مقایسه کنید و همچنین از ظاهر نتایج جستجوی رقبای خود الهام بگیرید.
۹- استفاده از نقشه سایت یا سایت مپ
دسترسی به دوره تنها از طریق نرمافزار اسپات پلیر (SpotPlayer) امکانپذیر است. پس از ثبت سفارش، در مرحله اول باید نرم افزار اسپات پلیر را دانلود کنید. بعد از اجرای اسپات پلیر، کد لایسنسی که در اختیار شما قرار میگیرد را در قسمت ثبت دوره جدید وارد کنید.
بطور کلی و ساده، بخش اصلی سرعت یک وبسایت بخصوص در زمانی که کاربران زیادی روی سایت هستند، به هاست و سرور برمیگردد. توصیه می شود برای اشتن سرعت بهتر، حتما از هاست و سرور مجازی قوی استفاده کنید. بایدو را شاید صرفا در چین استفاده کنند چراکه موتور جستجوگر قدرتمند چینی است. این وبسایت در چین بیش از 80 درصد جستجو ها را در اختیار دارد؛ با این حال با داشتن حدود 1.7 درصد از جستجوی جهانی، در رتبه سوم موتور های جستجو قرار می گیرد. یکی از راه هایی که موتور های جستجو، زمینه های فعالیت هر وبسایتی و میزان اعتبار آن ها را می سنجند، کوسایتیشن یا هم استنادی است. از هم استنادی بیشتر در مقالات علمی دیده ایم که برای کسب اعتبار یک مقاله، می بایست در نقاط مختلف به منابع اصلی لینک و ارجاع داده شود.
بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید. در صورت لزوم، ممکن است در برخی از عناوین فرعی هم از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از صفحه نتیجه جستجو برای پست ما با عنوان “متا دیسکریپشن چیست” با کلمه کلیدی هدف “متا دیسکریپشن” آورده شده است. اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می کنند ( متوسط حجم جستجوی ماهانه). اول اینکه، گوگل واقعاً میداند که کاربران چه نوع محتوایی را میخواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید.
- به تمامی فعالیت هایی که روی وبسایت انجام می شود، سئو داخلی می گویند.
- الگوریتمهای موتور جستجو به طور مکرر تغییر میکنند و تاکتیکهای سئو در پاسخ به این تغییرات تکامل مییابند.
- استراتژی تولید محتوای شما باید بر اساس درک مناسب از کسب و کار و نیازهای مخاطبان باشد.
اینگونه هم در نگاه گوگل و هم در نگاه مخاطبانتان به یک منبع قابل اعتماد تبدیل میشوید. دور و برتان را ببینید، اکثر کسب و کارها و فروشگاههایی که میشناسید دارند به سمت آنلاین شدن پیش میروند. هر برندی به نوعی به دنبال این است که وبسایت اختصاصی خودش را داشته باشد. در این مرحله باید فکر کنید که کسب و کار میتواند چه نوع محتوای قابل اشتراکگذاری تولید کند. انجام «حسابرسی محتوا» (Content Audit) میتواند به شما در این کار کمک کند. اولین اقدام برای شناسایی نوع محتوای مناسب برای کسب و کار این است که مخاطبان علاقهمند به اشتراکگذاری یا لینک دادن به محتوای خود را شناسایی کنید.
تکنیکهای سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبههای بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.
در واقع سئو را از قالبی دیگر میتوان به سه بخش تقسیم کرد که دو بخش اصلی آن، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید هستند. پس از شکل گیری و راه اندازی این دو بعد از سئو، بخشی دیگر به نام سئوی کلاه خاکستری نیز به آنها اضافه شد. در ادامه به نکاتی بیشتر از این سه بخش از سئو اشاره خواهیم کرد و درباره آنها حرف خواهیم زد.
با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. الگوریتمهای موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شدهاند تا تجربهی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، میتواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند.
تکه کد HTML است که می توان آن را با توضیحی در مورد آنچه نوشته ایم، پر کنیم. متا دیسکریپشن، URL و متا تایتل، قسمت هایی هستند که در موتور های جستجو به کاربر نمایش داده می شوند. هنگامی که یک محتوا بسیار شبیه به محتوایی دیگر در سطح وب باشد (چه برای خود سایت چه مشابه بها سایت های دیگر)، عبارت داپلیکیت کانتنت را برای آن به کار می برند. پروتوکل https لایه ای امنیتی برای رمزگذاری انتقال داده ها در فضای وب است. گوگل به عنوان یکی از فاکتور های رتبه بندی وبسایت ها از https و SSL استفاده می کند. تعداد بالای لینک شکسته در سایت هم برای کرولر و هم کاربر ناخوشایند بوده و به سئو ضربه می زند.