• ورود
No Result
View All Result
آژانس خبری اروپا
  • اخبار اروپا
  • sitemap
  • اخبار اروپا
  • sitemap
No Result
View All Result
آژانس خبری اروپا
No Result
View All Result
صفحه اصلی اخبار

کریدور شمال-جنوب؛ ایران تسهیلگر تجارت میان هند و روسیه

پیتر استانو توسط پیتر استانو
مارس 25, 2024
in اخبار
0
وتوی انتقال تکنولوژی به چین از سوی نخست وزیر ایتالیا
وتوی انتقال تکنولوژی به چین از سوی نخست وزیر ایتالیا

تاکید اتحادیه اروپا به حمایت نظامی از گرجستان و مولداوی در شرایط جنگی اوکراین
تاکید اتحادیه اروپا به حمایت نظامی از گرجستان و مولداوی در شرایط جنگی اوکراین

کرملین: در مورد اهمیت ذخایر غلات اوکراین نباید اغراق کرد
کرملین: در مورد اهمیت ذخایر غلات اوکراین نباید اغراق کرد

به گفته پسکوف، این بحران ناشی از زنجیره‌ای از رویدادها و اقدامات نامناسب دولت‌ها در سراسر جهان است.

روایت رسانه‌های غربی از قطع فعالیت دوربین‌های فراپادمانی آژانس در ایران

حمل و نقل کالا بین روسیه و هند از طریق کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، کمتر از ۲۵ روز طول می کشد که از حدود ۴۰ روز از طریق مسیرهای قدیمی، زمان آن کمتر است.

در ماه ژوئیه (تیر)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب را به عنوان حلقه ارتباطی کلیدی بین هند و روسیه از طریق ایران توصیف کرد.

کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب،  اقیانوس هند را از طریق خلیج فارس به روسیه و اروپای شمالی به دریای خزر متصل می کند و کوتاه ترین مسیر ارتباطی را بین آنها ارائه می دهد. همچنین برنامه هایی برای اتصال مسیر شمالی از طریق قطب شمال روسیه از طریق این کریدور، برای حمل و نقل کالا وجود دارد.

به گفته منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، در درازمدت،  کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، جایگزینی برای کانال سوئز و دریای مدیترانه (که تحت تسلط برخی کشورها است) و تنگه بسفر خواهد بود. همچنین جایگزینی برای طرح کمربند و جاده چین (BRI) در منطقه خواهد بود.

جدای از گسترش تجارت،  کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، به توسعه زیرساخت‌های بیشتر از جمله ایجاد پست‌های بازرسی مرزی جدید، پایانه‌های تجمیع محموله و تعامل نزدیک‌تر بین گمرک و سایر تنظیم‌کننده‌های کشورهای مختلف ذینفع کریدور کمک خواهد کرد.

پوتین در ششمین اجلاس سران دریای خزر در ماه ژوئیه اشاره ویژه ای به INSTC کرد، و آن را «شریان حمل‌ونقل از سن پترزبورگ به بنادر ایران و هند» توصیف کرد. هدف این کریدور اتصال کشورهای منطقه دریای خزر از جمله قزاقستان است.

شبکه بزرگراه‌ها، مسیرهای دریایی و ریلی به طول ۷۲۰۰ کیلومتر زیر نظر کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی بین روسیه و هند را ارائه می‌کند. به گفته کارشناسان، این امر همچنین هزینه حمل و نقل بین دو کشور را حدود ۳۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه آژانس خبری اروپا از اکونومیک تایمز، کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب (INSTC) طی سه ماه گذشته در جریان تحریم‌های غرب علیه مسکو پس از جنگ اوکراین، حجم بیشتری از تجارت میان هند و روسیه از طریق ایران را تسهیل کرده است.

به گفته هند، پروژه چینی هنگام عبور از مناطق مورد مناقشه میان دو کشور، حاکمیت هند را نقض می کند و علاوه بر این، BRI کشورها را به سمت بدهی های بزرگ سوق داده است.

علاوه بر کاهش زمان، کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب،  به عنوان یک گزینه مناسب برای تجارت هند و روسیه در میان چالش‌های رو به رشد ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می‌شود.

شالوده کریدور حمل و نقل شمال به جنوب در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۰ (۲۲ شهریور ۱۳۷۹)، بر اساس توافقنامه بین دولتی که بین روسیه، ایران و هند امضا شد، گذاشته شد. آذربایجان در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۵) به این قرارداد ملحق شد. این توافقنامه توسط ۱۳ کشور (آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین) به تصویب رسید. این پروژه مسیرهای چون اروپای شمالی و غربی، فدراسیون روسیه، قفقاز، خلیج فارس (مسیر غربی)، آسیای مرکزی، خلیج فارس (مسیر شرقی) و دریای خزر، ایران، خلیج فارس (مسیر مرکزی) را به یکدیگر متصل می‌کند.



منبع خبر

هند و روسیه برای استفاده بهینه از گریدور برای افزایش تجارت دوجانبه و همچنین تجارت بین هند و اوراسیا پیشنهاد کرده‌اند. دولت هند در واقع تلاش کرده است که کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب را به بندر چابهار که به توسعه آن کمک کرده است، اضافه کند.

پروژه های کمربند و جاده در منطقه اوراسیا-اروپا را از طریق کشورهای آسیای مرکزی و روسیه به چین متصل می کند و به پکن امکان دسترسی به منابع اوراسیا را می دهد. پکن برنامه هایی برای اتصال ترکیه و ایران از طریق جاده و کمربند دارد، در اسناد سازمان همکاری شانگهای (SCO)، هند خود را از تایید پروژه کمربند و جاده، مصون نگه داشته است.

خطوط کشتیرانی ایران در اوایل آپریل (فروردین ماه) کارگروه عملیاتی توسعه حمل‌ونقل در مسیر کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، تشکیل داده بود و این شرکت تاکنون ۳۰۰ فروند شناور را برای حمل و نقل کالا از این کریدور اختصاص داده است.

خطوط کشتیرانی ایران حدود ۳ هزار تن کالا و ۱۱۴ کانتینر را در امتداد کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، بین ماه می تا جولای (اردیبهشت تا تیر) حمل کرده است.

به گفته منابع آگاه، در حال حاضر بیشتر کالاهایی که از طریق ایران در این مسیر حمل می شود، محموله‌های تجاری بین روسیه و هند است.

Previous Post

هراس غرب از تعمیق روابط تجاری آنکارا-مسکو و هشدار به ترکیه

Next Post

محمود عباس: اسرائیل ۵۰ کشتار مرتکب شده است، اما اشکالی ندارد!

پیتر استانو

پیتر استانو

Next Post

محمود عباس: اسرائیل ۵۰ کشتار مرتکب شده است، اما اشکالی ندارد!

نوشته‌های تازه

  • 5 میلیون دلار سوئدی به اوکراین
  • آژانس خبری روند: پزشکان به جمهوری آذربایجان سفر می کنند
  • دادگاه کیفری بین المللی یک حمله الکترونیکی پیچیده و هدفمند به این موسسه را اعلام کرد
  • وی به سیاست خارجی اروپا به ایروان سفر کرد و از صلح و اصلاحات دموکراتیک در ارمنستان حمایت کرد
  • اعتراضات موقت در صربستان به خشونت وارد شده است
  • شهری: عضویت اوکراین در ناتو منجر به آغاز جنگ جهانی سوم می شود
  • بازتاب "شهدای مرجع" در AFP
  • اتحادیه اروپا نتوانست تحریم های جدیدی را علیه روسیه اتخاذ کند
  • فرانسه حملات مهاجران صهیونیستی به فلسطینی ها را محکوم کرد
  • به رسمیت شناختن وزیر دفاع فرانسه: ما به هواپیماهای بدون سرنشین ایران کمک کردیم
  • عادی سازی روابط روسیه به حالت تعلیق در آمده است
  • وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای در ایالات متحده شد
  • رژیم صهیونیستی به قطر ، ایتالیا ، کانادا و یونان حمله کرد.
  • پولیتیکو: سیاست تهاجمی ترامپ علیه اروپا عواقب طولانی خواهد داشت
  • بیش از سه هزار شهروند روسی مجاز به بازگشت از امارات متحده عربی نیستند
  • یک دقیقه سکوت در مسکو به افتخار شهدای حملات صهیونیستی به فیلم ایران +
  • دیپلمات روسی: مسکو کاملاً از موقعیت تهران پشتیبانی می کند
  • ایران: تبانی آمریکا در حملات تروریستی رژیم اسرائیل شکی نیست
  • ناخالص: ما از نزدیک وضعیت ایران را مشاهده می کنیم
  • نماینده ایالات متحده در ناتو: حمله هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین شجاع اما غیر ضروری بود
  • اوکراین و روسیه این بار زندانیان بیمار و زخمی را رد و بدل کردند
  • روسیه: بدون صلح واقعی با اوکراین ، جنگ هسته ای رخ می دهد
  • آژانس های اطلاعاتی انگلیس با سیا برای شکنجه حملات 9 سپتامبر
  • بسته شدن فرودگاه های مسکو پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین
  • The Guardian: حملات اسرائیلی به مدارس غزه عمدی است
  • لهستان ، رومانی و لیتوانی: جناح شرقی ناتو از عضویت اوکراین در این اتحاد نظامی پشتیبانی می کند
  • گفتگوی تلفنی وزرای روسیه و ایالات متحده قبل از مذاکرات استانبول
  • Sandy Times: مردم روسیه از اقتصاد جنگ راضی هستند
  • NBC: کره شمالی هزاران سرباز را به روسیه برای “ایجاد ترور در اوکراین” فرستاده است
  • ترامپ از توصیف پوتین به عنوان مانعی برای صلح در اوکراین خودداری کرد
  • اسپانیا ساخت و سازهای جدید صهیونیستی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرده است
  • مقام سوئیسی: نقض صادرات اسلحه به اوکراین محاکمه می شود
  • وزرای خارجی آمریکا و آلمانی ها در مورد جنگ ایران ، چین و اوکراین صحبت می کنند
  • آلمان 5 میلیارد یورو ، کمک های نظامی اوکراین است
  • تمرکز ایران و تورکی در گسترش دامنه همکاری های اقتصادی و تجاری
  • صدراعظم آلمان: جنگ اوکراین ادامه دارد
  • اعتراض کشاورزان فرانسوی در مقابل پارلمان کشور جمع شد
  • ظهور ارتش آلمان برای گسترش توانایی های جنگ
  • ما در برابر حملات روسی ساکت هستیم. رویکرد ترامپ نتوانست جنگ اوکراین را کنترل کند
  • هزاران اعتراض در سوئد و فرانسه علیه اقدامات و حملات اسرائیل به غزه
  • فنلاند ادعا می کند که این هواپیمای نظامی روسیه فضای هوایی را نقض می کند
  • واکنش کرملین به احتمال لغو رای مجارستان در اتحادیه اروپا
  • وزیر دفاع ایتالیا: حرکت نتانیاهو برای کشتن هزاران فلسطینی بی گناه اشتباه است.
  • ایران: یک کارگروه ویژه برای حل مشکل کاهش آب دریای خزر
  • رسانه های آمریکایی: ترامپ معتقد است که روسیه در جنگ پیروز می شود
  • مدودف: گفتگوی پوتین و ترامپ در مورد بحران اوکراین نقش تعیین کننده ای ایفا می کند
  • لاوروف: روسیه به دنبال حل و فصل درگیری عادلانه اوکراینی است
  • روسیه فعالیت عفو بین الملل را ممنوع اعلام کرده است
  • کیف ادعا می کند بزرگترین حمله هواپیماهای بدون سرنشین در روسیه علیه زمینه های مختلف اوکراین
  • وی با دستگیری منطقه دیگری در دونتسک به تقویت ارتش روسیه ادامه داد
  • رئیس شورای اروپا: آتش بس و قطع خشونت در غزه ضروری است
  • استعفا موقت
  • ماکرون خواستار مواضع “منسجم” در کشورهای اروپایی به سمت غزه و اوکراین شد
  • روبیو: کشورهای ناتو با تخصیص 2 ٪ از هزینه های دفاعی موافقت خواهند کرد
  • ترامپ: ما خیلی نزدیک هستیم که با هواپیماهای ایرانی/ هواپیماهای ایرانی بسیار خوب ، سریع و کشنده توافق کنیم
  • هشدار انگلیس به شهروندان خود برای سفر در نزدیکی مرز پاکستان هند
  • اتحادیه اروپا پس از ممنوعیت واردات گاز روسیه در پایان
  • استعفای نخست وزیر رومانی پس از شکست انتخابات ریاست جمهوری
  • مقام اتحادیه اروپا: کمک های نظامی اوکراین باید دو برابر شود
  • پلیس انگلیس یک گزارش مرموز از بسیاری از دستگیری های ایرانی در موضوع امنیتی است
  • رمان نیوزویک برای تأثیر ترامپ در نتایج انتخابات استرالیا
  • اعلام وضعیت اضطراری در شهر روسیه نووروسک
  • وزیر امور خارجه اوکراین و معاون وزیر ترامپ گفتگوی تلفنی است
  • معاون ترامپ: جنگ اوکراین در آینده نزدیک به پایان نمی رسد
  • مدودف: اوکراین باید ثروت ملی تجهیزات نظامی را بپردازد
  • واشنگتن: ایالات متحده آماده امضای قرارداد فلزی با اوکراین است
  • بلومبرگ: پوتین در نظر گرفته می شود که به چهار منطقه اوکراینی به روسیه می پیوندد به عنوان شرط هرگونه توافق صلح
  • پنج راه حل برای بحران در شبکه برق در اتحادیه اروپا
  • ماکرون: در روزهای آینده ، فشار به روسیه افزایش می یابد
  • مجله وال استریت ادعا می کند: جنبش های نظامی روسیه اروپا را در معرض خطر قرار داده است

آژانس خبری اروپا به انعکاس اخبار روز اروپا در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می پردازد.

Category

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده

Follow Us

  • About
  • Shop
  • Forum
  • Contact

Copyright © 2022 by europena.ir

No Result
View All Result
  • اخبار اروپا
  • sitemap

Copyright © 2022 by europena.ir

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In