اما قطعا گزینههای بیشتری نیز وجود دارد تا به شما در بهینهسازی سئو خارج از سایت کمک کند. در اینجا نیز زیر فرآیندهای زیادی وجود دارد که به مواردی مانند طرح بندی صفحه، ارزیابی گراف لینک برای مشخص کردن رتبه صفحه و… خب تا اینجا با مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سئو آشنا شدیم، بیایید قبل از اینکه وارد یک مبحث جدید به نام “سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید” شویم، ببینیم که موتورهای جستجو در قبال سئو چطور عمل میکنند؟ برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. این تعامل در بازی ها ، در رفتار پاسخ ها هنگام فشار دادن دکمه ها یا با ورود داده ها به فرم ها و با یک ظاهر طراحی پویا ؛ با انیمیشن و غیره اتفاق می افتد. با توجه به این نکته و به منظور بهینه سازی سایت خود سعی کنید ویدئو یا موزیکی پیش فرض روی سایتتان قرار ندهید تا به طور ناخواسته باعث فراری داده شدن مراجعین نگردد . یکی دیگر از کارهایی که میتوانید انجام دهید تیک زدن گزینهای است که باعث میشود مخاطب پس از کلیک بر روی لینک خروجی در مرورگر خود تب جدیدی ببینید (Open link in a new window/tab) که او را به صفحه مورد نظر وصل میکند.
اگر با استراتژی های سئو و استراتژی محتوا آشنا باشید، میدانید در هر وب سایت، کلماتی وجود دارند که روی یک صفحه دسته بندی یا برچسب سئو می شوند. عوامل بسیار زیادی بر رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو موثر هستند. در نهایت اینکه این جسم (سایت) به جای اینکه با یک شوک مختصر و آرام به نتیجه اول گوگل برسد ، مستلزم این است تا عده ای آن را از جلو کشیده (عوامل سئو خارج از سایت) و عده ای نیز از پشت آن را هل دهند (عوامل ساختاری درون سایتی موثر روی سئو) تا این مسیر دشوار را طی ماه ها طی کرده و به جایگاه مد نظر ما برسد . در همین رابطه سطح مورد نظر ما ممکن است صاف و هموار بوده و با کوچکرین اشاره ای به جسم مورد نظر بتوانیم آن را به محل دلخواهمان برسانیم . از سویی دیگر ممکن است این سطح دارای ناهمواری و اعوجاج فراوانی بوده و در این راه عوامل فیزیکی متعددی نیز وجود داشته باشند که اجازه حرکت آزادانه در مسیر ساده و مستقیم را به ما نمی دهند ، در نتیجه نیاز داریم تا نیروی وارده به جسم را بیشتر کنیم یا در مواقعی تغییر مسیری جزئی دهیم .
در بخش اول مقاله آموزش سئو عکس، قرار است با هم یک چک لیست 9 مرحله ای برای سئو کردن تصاویر سایت را بررسی کنیم. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل : افرادی که دارای پایگاهی اینترنتی در فضای مجازی بوده یا مسئولیت یک وبسایت را بر عهده دارند ، به خوبی از اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آگاه بوده و در پی بیش از پیش دیده شدن آن می باشند ، این در حالیست که اگر ده ها مسیر برای رسیدن به این هدف وجود داشته باشد ، مسیرهای میانبر و کوتاهتر ، معمولاً پرطرفدارتر هستند . آیا این سایت ها ، تارنماهایی معتبر و دارای رتبه خوبی بوده اند ؟ آیا روش افزودن تگ کنونیکال در وردپرس متفاوت با سایر وبسایت ها است؟ در ادامه گفتنیست که با آنالیز و تجزیه تحلیل پرطرفدارترین عبارات و اصطلاحات جستجو شده در حوزه کاری خودتان می توانید گزینه های بهینه تری را برای صعود انتخاب کنید . همچنین شما با آنالیز پیج اینستاگرام توسط آوش تک به راحتی میتوانید متوجه خطاهای خود بشوید. جی تی متریکس سایتی است که با تحلیل و آنالیز وب سایت ها راهکارهایی برای بهبود سرعت و عملکرد آنها ارائه می دهد تا کاربران تجربه بهتری از حضور در سایت شما داشته باشند.
در مورد نحوه نوشتن کلمه کلیدی برای سئو همواره این مطلب را به خاطر داشته باشید که شما باید محتوایی مخاطب پسند تولید کنید نه صرفا محتوایی که مورد توجه گوگل است چرا که درج محتوایی سطحی که فقط کلمه کلیدی مکرراً در آن تکرار شده و نهایتا مخاطب را به جواب سوالش یا آنچه نیاز دارد نمی رساند خیلی زود سایت و صفحه ی شما را از دنیای پر رقابت اینترنت حذف خواهد کرد . میتوانید کلمات کلیدی را حفظ کنید اما کلمات تکراری یا غیر ضروری را حذف کنید. با بازگشت به مبحث سئو سایت باید بگوییم که در مسیر خلوت و هموار ، در حقیقت بر روی بهینه سازی سایتی کار کمی کنیم که کلید واژه ای غیر رایج ، طولانی ، متمرکز بر روی موضوعی خاص و فعّال در حوزه ای کم رقابت دارد که می توان حتی با یک ماه کار غیر مداوم بر روی آن ، این تارنما را به جایگاه ایده آل صاحب امتیازش رساند . مانند جریمه یکی از کلمات کلیدی شما و یا تخریب رقبای شما که می تواند به سادگگی باعث افت رتبه وب سایت شما در موتور های جستجو شود ، بنابراین برای تشخیص صحیح مشکل و رفع عیوب و کم و کاستی ها بهترین راه شما سپردن کار به کاردان و یا همان متخصصین بهینه سازی سایت می باشد که می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتایج را برای رتبه سایت شما به ارمغان آورند.
باید بدانید که در امر سئو سایت این بازیکنان در حقیقت محتوای سایت شما می باشند و بودجه ای که برای خریدشان تخصیص داده اید نیز مجموع هزینه های مستقیم و غیر مستقیمیست که برای تولید محتوا و به بار نشاندن مطلبی جدید در فضای مجازی صرف کرده اید . اگرچه در چنین شرایطی پافشاری و استمرار در تولید و عرضه محتوای قدرتمند و کاربردی هیچ مشکلی نداشته و جایگاه شما را بیش از پیش در این مکان مستحکم می کند ، اما وقتی وبسایت رقیب فاصله ای بسیار زیاد از نظر محتوا ، ظاهر و لینک های متصل با سایت خود در مقایسه با شما دارد ، تخصیص منابع بیش از حد به این کار اسراف بوده و سبب نمی شود تا رتبه ای بهتر از اول داشته باشید . ساختار وب سایت شما ممکن است در برخی از موارد کاربر پسند باشد که از نظر گوگل اینگونه نباشد و همینطور ممکن است ایراداتی در سایت شما مانند : طولانی بودن زمان لود سایت ، استفاده از فلش در سایت ، استفاده بیش از حد از اسکریپت های جاوا و بسیاری از موارد دیگر وجود داشته باشد که در این صورت بهترین راه بررسی کامل ساختار سایت شما ، نوع لینک دهی ، متون لینک دهی ، متن های ارتباط دهنده و …
یعنی با جستجو آموزش سئو دو صفحه از سایتتان در نتایج هستند اما به دلیل ارزش پایین صفحات، هیچ کدام به نتایج اول نمیرسند و در صفحات انتهایی گوگل (5 تا 10 و…) باقی میمانند. این عوامل که عبارت اند از ظاهر مطلوب سایت ، سرعت بالای لود شدن اطلاعات آن ، سازگاری با موبایل (Mobile friendly) ، وجود تگ های صحیح در تار و پود آن و همچنین کد نویسی مطلوب سایت از جمله عواملی هستند که سبب می شوند تا با بالا رفتن از نردبان سئو ، نلغزیده و به پایین سقوط نکنیم . همچنین عناوین پست باید در یک نگاه قابل خواندن باشد؛ یعنی بتوان آن را با سئوکار در اصفهان سنیور سئو یک نگاه فهمید. در مثال مرکز خرید ، فرض کنید مجموعه ای به تأسی از مغازه های کنار خیابانی یا روش های سنتی بازار از یک “دادزن” استفاده کرده و وی با دعوت پیوسته از رهگذران یا شرح کالاها و قیمت های موجود ، در پی معرفی نام مجموعه خود باشد . در این کتاب نویسنده بر روی این نکته تأکید کرده بود که کسب و کارهای قدرتمند روزگار ما – همچون کوکا کولا یا ادوبی – همچون کمپانی های سنتی رسانه ای فکر کرده و اقدام می کنند .
منوی اصلی و زیر مجموعه های آن ، هدر سایت با ویژگی های از پیش تعیین شده به هنگام طراحی ، نمایش کنار هم ستون ها ، عدم تغییر سایز تصاویر و نوشته ها و همه ویژگی هایی که از وبگاه شخصی یا مجموعه خود انتظار داشته ایم همانطور که تمایل داریم به بینندگان آن عرضه می شود . یک استراتژی سفارشی و شخصی سازی شده جز اصلی خدمات سئو است. تحقیق کلمات کلیدی یک کار اصلی در سئو است که شامل شناسایی کلمات یا عبارات محبوب مرتبط با تجارت یا صنعت شما می شود تا بفهمید برای چه واژه های باید رتبه بندی کنید. سئو خارج از سایت به مجموعه اقدامات خارج از فضای وب سایت گفته می شود ،تا به شما کمک کند سئو خارجی سایت خود را به نحو احسن پیاده سازی نمایید ،که شامل لینک بیلدینگ یا همان ساخت بک لینک ، رپورتاژ آگهی و مواردی از این قبیل میباشد این اقدامات مانند دو مورد دیگر هر کدام یک سوم از سئو سایت شما را انجام می دهند و شما میتوانید با دست به دست دادن این نکات بهینه سازی سایت خود را انجام دهید .
پیشتر گفته شد که استفاده از راهکارهای جدید سبب می شود تا نتیجه هایی بگیریم که هیچگاه پیش از این نگرفته ایم ؛ لذا در راه داشتن سایتی پر مخاطب تر در میان رقبایمان داشتن اندکی تغییرات و نوآوری ضرری ندارد ، اما فراموش نکنید که هر عامل جدید و غیر معمولی نیز جذاب و پذیرفتنی نیست ، در نتیجه اینکه باید به دنبال یک کارشناس بهینه سازی سایت باشید که کارنامه درخشانی داشته و با تجربه زیاد و علم به روز خود بتواند گره ای از کارتان بگشاید . اگر دوست دارید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا بهترین مقالات را بنویسید، توصیه میکنم که کتاب سئو محتوا سایت کامی سئو را حتما مطالعه بفرمایید و از آن برای تولید محتوای وبسایت خود استفاده کنید. سئو و بازاریابی محتوا با فرض اینکه شما ، شخصاً مطالبی را برای سایت خود یا کارفرمایتان می نویسید و در عمل به تولید ، سئو و بازاریابی محتوا مشغول هستید ، در موارد بسیاری پیش می آید که نگاره خود را در حد غایی خود دیده و پتانسیل آن را برای جذب مخاطب آنچنان زیاد می بینید که تصور می کنید مطلبی جامع ، روان و پر مغز تر از این نوشته در اینترنت یافت نمی شود .
مخاطبان خودتان را شناسایی کنید، قبل از انتشار مقاله درد آنها را بفهمید. به طور کلی میتوان گفت انتشار یک محتوای طولانی بهتر از انتشار همان محتوا در چند صفحه یا نوشته مجزا است. اگر می خواهید در سایت خود سرمایه گذاری بلند مدت نمایید، حتماً تابع قوانین سئوی کلاه سفید باشید؛ هرچند که حصول نتیجه از این شیوه بهینه سازی سایت نیاز به صبر، حوصله و هزینه بیشتری دارد ولی مطمئن باشید که نتایج آن پایدارتر از انواع دیگر سئو خواهد بود. اگر تمام پول و زمان خود را برای سئو فنی (Technical SEO) سرمایه گذاری نمایید، پول خود را هدر خواهید داد. حتی صاحبان سایتهایی که بهترین شیوههای سئوی درون صفحه را پیادهسازی میکنند، همچنان میتوانند به دلیل مسائل فنی نامرئی سئو و اشتباهات رایج در باطن وبسایتهای خود مانع شوند. از نکات مهم و اساسی در بازاریابی محتوا باید به این نکته توجه داشته باشیم که مطلبی که تولید کرده و ارائه می دهیم یا باید دارای درون مایه ای مفید باشد که در نهایت مهارتی را به خواننده آموخته و فنی را توسط وی متبلور کند ، یا باید دارای محتوایی آموزنده بوده و داده هایی معنوی و اطلاعاتی ولو بدون خروجی های فیزیکی به او انتقال دهد و یا به حدی سرگرم کننده باشد که با شعف یا خنده فراوان ، او را به احساس خوبی در لحظه برساند .
در ابتدا برای بهینه سازی سئو ساختار باید ساختار سایت شما با استانداردهای گوگل یکسان شود در واقع گوگل مجموعه از راهکارها و روش ها را مشخص نموده است که با استفاده از این روش ها و راهکارها ، آیتم های مورد نظر گوگل را به دست آورید .البته این نکته به این معنی نیست که فقط با سئو ساختار میتوان به جایگاه خوبی در گوگل دست یافت و این یکی از مولفههای اصلی و شاخص در سئو وب سایت است . در نخستین روزهایی که اینترنت به ایرانیان معرفی شده و در میانشان رواج یافت ، همانند سایر نقاط دنیا ، کاربران اینترنتی بواسطه کامپیوترهای شخصی و یا رایانه های مرتبط به یکدیگر به فضای مجازی دست پیدا می کردند .
خارج کردن سایت از پنالتی گوگل یک فعالیت واقعا سخت و زمانبر است، بنابراین بهتر است قبل از اینکه نیاز به یادگیری آن داشته باشید، با روش ها و تکنیک های سئو آشنا شوید. تکنیک های روزنامه نگاری در سئو : در قسمت اول «10مهارت در روزنامه نگاری که هر تولیدکننده محتوا به آن نیاز دارد » گفتیم که ژورنالیست ها در قاموسِ کاری خود دارای مهارت هایی هستند که به آن ها در تولید محتوایی بهتر کمک می کند و از آنجایی که شاید امکان استخدام این افراد وجود نداشته باشد ، می توان با الگو برداری از آنان ، پا جای پای آنان گذاشته و با ترکیب فنون مذکور با اصولی که تاکنون در خصوص بهینه سازی سایت آموخته ایم ، جایگاه تارنمای خود را ازای جستجوی کلمات کلیدی آن بهبود ببخشیم . طبیعیست که استراتژی سایت هایی پیشگام در عرصه های رقابتی خود تصمیمی خلق الساعه نبوده و از مدت ها قبل به باید ها و نبایدها و اقداماتی که همینک به منصه ظهور رسیده اند پرداخته شده است ، عملی که به عنوان مثال در تولید محتوا با خلق محتوایی استاندارد ، آموزنده و با کیفیت و همچنین صرف زمان برای رفع عیوب یا بررسی دقیق جزئیات آن خودنمایی می کند .
در سئو سایت کسب و کارهای کوچک و به هنگام کار بر روی گزاره های ساده و عباراتی طولانی تر ، شاید همینکه محتوای خوبی تولید کرده و استراتژی خاصی تا رسیدن به اهدافمان تدوین کنیم برای رسیدن به جایگاه ایده آلِمان کافی باشد ، اما با تغییر این شرایط و حرکت به سوی کلیدواژه هایی پر طرفدارتر ، رقبای ما نیز آرام ننشسته و آنان نیز به نوبه خود در این مسیر فعالیت هایی می کنند . شش پرسش در تولید محتوا :چندی پیش کتابی تحت عنوان « بازاریابی محتوای حماسی » را که اثری از “جو پولیتزی” بود را می خواندم ، کتابی که ای کاش زودتر با آن آشنا شده بودم . به بیان دیگر همه عکسها را با یک عنوان نامگذاری نکنید.
خلق بهترین محتوا کار سختی نیست ، بسیاری از کارهایی که در زندگی خود انجام می دهیم به خودی خود اعمال سخت و دشواری نیستند ، اما به دلیل اینکه پروسه تحقق و به بار نشستن آن ها طولانی و مستلزم صرف انرژی یا دیگر منابع مصرف شدنیست ، برای ما بسان هدفی سخت و دور از دسترس ، بلند پروازانه و نیازمند ملزوماتی زیاد به نظر می رسد . در بیشتر رویدادهای زندگی و با تصور عدم تغییر متغیر های هریک ، چنانچه انتظار کسب نتیجه ای جدید و بهتر را داریم ، ملزم به اتخاذ نقشه هایی نوآورانه با بازدهی بیشتری هستیم ؛ کما اینکه اگر در همان راه همیشگی حرکت کنیم ، به همان مقصد همیشگی نیز می رسیم . به عنوان مثال، عنوان “استفاده از تیترها” از نوع H2 است و زیر عنوان “از چه تیترهایی باید در پست استفاده کنیم؟” H3 است زیرا به تیتر H2 مربوط میشود و در زیر آن قرار دارد. وقتی که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل در میان صفحات مختلف دیگر به کاربران اینترنتی نشان داده میشود، کاربر تنها متا دیسکریپشن و عنوان صفحه شما را مشاهده میکند. این در حالیست که گاهی در صفحه سوم یا چهارم گوگل بوده و تنها چند پیچ بزرگ را تا رسیدن به مقصد اصلی بر سر راه خود دارید ؛ لذا باید با تمام توان و داشته هایتان به پیش بتازید .
رقابت در ساده ترین تعریف خود به معنای جدال برای رسیدن به هدفیست که میان چند شرکت کننده یکسان بوده ، اما در عین حال تنها یکی از آن ها می تواند در جایگاه نخست و وضعیتی ایده آل قرار گیرد . تعداد زیاد کلمات میتواند باعث شود عنوان متن سردرگم کننده به نظر برسد. خود شما (یعنی کاربر) هم برای تیترها بیشتر از متن های معمولی ارزش قائل هستید. الگوریتمهای گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند. بدیهیست که منظورمان از این قسمت تناسب میان طراحی داخلی سایت و نحوه معرفی آن به موتورهای جستجوگر است که باعث ورود و ماندگاری خوانندگان سایت می شود . در این بین باید توجه کافی را داشته باشید تا از سایتهای اسپم شده لینک نگیرید که باعث رشد منفی سایت شما خواهد شد. با گذر از این توضیحات باید گفت که تقویت صفحات مختلف سایت و لینک دهی های قاعده مند سبب می شود تا کاربر میان تارهای متعدد هزارتوی سایت ما گردش کرده و طی این گردش ، علاوه بر کسب اطلاعات و ترغیب برای خرید محصول یا خدمات ما ، ارزش و اعتبارمان را نیز نزد گوگل افزایش دهد . سئو و تولید محتوا : همه نوشته های خوبی که در یک مجله یا روزنامه ، یک شبکه اجتماعی یا وبسایتی خاص می خوانیم و یا آموزه هایی که یک متکلم از روی کتابی خاص در رادیو برایمان خوانده ، مفهومی که در یک مونولوگ فیلم نهفته است و یا صحبت های دلنشینی که با دوست خود داریم دارای دو جنبه مشترک می باشند : اول اینکه مفهومی که در آن ها وجود دارد جذاب ، آموزنده و کاربردیست و ثانیاً دارای لحنی خوب با ساختاری قاعده مند ، اصولی و باب سلیقه ما می باشد .
ضعف در قالب متن نه تنها باعث میشود خوانایی متن افت پیدا کند، بلکه این موضوع را در ذهن مخاطب ایجاد میکند که محتوای متن نیز چندان مناسب نیست؛ بنابراین بهتر است به همان اندازه که برای نوشتن متن خوب خود زمان صرف کردهاید، به بهبود ساختار و قالب آن نیز اهمیت بدهید و قطعاً بازخوردهای مثبت آن را به چشم خواهید دید. برای ایجاد و پیش بردن استراتژی سئوی سایت وردپرس به زمان زیادی نیاز دارید البته این موضوع به حوزه کسب و کار اینترنتی شما بسیار وابسته است. زیرنویسها به رمزگشایی موضوع تصاویر کمک میکنند. فصل اول به آموزش نصب، تنظیمات و سایر موارد افزونه سئو All In One SEO Pack میپردازد. به همین دلیل، ما با کمک تنظیمات وردپرس و گاها بعضی افزونه ها، تغییرات لازم در آن را ایجاد میکنیم. بهترین روش برای بهینهسازی جستجوی صوتی ایجاد صفحه سوالات متداول است. اکثر افراد از این نرم افزار برای آماده سازی تصاویر برای استفاده در سایت خود بهره می برند. سئو سایت و بهینه سازی سایت در کل پروسه های بهینه سازی سایت شامل یک سری از اصول اساسی می باشد که سئویاب پس از تحویل پروژه به کارفرمایان محترم این موارد را به آنها انتقال می دهد تا در صورت لزوم بدون پرداخت هزینه و با اتکا به نیروی فنی مجموعه خود در بهره وری هرچه بهتر از نیرو های خود کوشا باشند.
از این رو ممارست و پیوستگی در عین آهستگی سبب می شود تا سایت مورد نظر در بستری قدرتمند که مدت ها پس از قطع اقدامات سئو نیز جایگاه خوبی دارد شکل گرفته و در هنگام صعود از نردبان مذکور ، پایش نلغزد . در پاسخ باید بگوییم که صفحات تکراری از نظر محتوایی ممکن است اهداف و مضامین متفاوتی داشته باشند اما چون موتورهای جستوجو را در نمایش لینکها گیج میکنند، بازخورد نمره منفی و تنزل رتبه در موتورهای جستوجو را برای وبسایت شما به دنبال دارند. این در حالیست که مجموعه یا افرادی نیز با شنیدن فرازهایی از فواید تبلیغات ، با توسل به روش های قدیمی که بعضاً آزار دهنده نیز می باشند در پی تحقق اهداف خود هستند . بدیهیست که هرچه محصولات موجود در آن با نیازهای ما همراستا تر بوده و پاسخگوی آن ها باشد ، ما نیز زمان بیشتری در آن سپری کرده و کالاهای بیشتری هم می خریم .
در کنار استفاده از جملات مهیج، از بهره گیری از عبارات «فراخوان عمل» هم در متا دیسکریپشن خود غافل نشوید؛ چراکه این عبارات سبب می شوند تا کاربران به وب سایت شما سر بزنند و عملی را که از آن ها خواسته اید، انجام دهند که در نهایت به سود شما خواهد بود. توضیحات متا حامی عنوان هستند : توضیحات متا گویی حامی و پشتیبان کلماتی هستند که در عناوین بکار میروند.بنابراین باید همان هدفی که در عنوان گنجانده شده، برآورده کنند و به همان اندازه چشم نواز باشند. فرض کنید شما فروشنده یک محصول هستید ؛ در همین رابطه آیا اینکه مشتریان مختلف و پرشماری به فروشگاه شما مراجعه کنند برایتان در اولویت است یا اینکه مشتریان معدود و انگشت شمار قدیمیتان به کرّات به دیدارتان بیایند ؟ مشتری را سرد کرده و بعید است مجدداً به آنجا بازگردد ، کما اینکه وی در این لحظه به آن کالای خاص نیاز داشته و در صورت عدم ابتیاع آن از یک واحد تجاری ، به سایر فروشندگان این محصول مراجعه می کند . خب، الان دیگر به خوبی میدانید که سئو چیست، اما اجازه بدهید ببینیم چه راه هایی در مقابل شما وجود دارد که به کمک شان، سایت تان را به صفحه اول برسانید؟
این در حالیست که در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ که گستره وسیعتری را پوشش می دهد ، ممکن است واحدی تجاری فاقد حتی یک وبلاگ ساده باشد ، پس طبیعتاً نه به تولید محتوایی حرفه ای نیز دارد ، نه مفهوم بک لینک سازی برای وی تعریف شده است ، نه وزن کلمات برای وی اهمیت دارد و نه ده ها فاکتور دیگری که در سئو سایت نقش هایی اساسی ایفا می کنند در کار وی تاثیر گذارند ، چرا که به طور مثال ممکن است تبلیغات وی در کانال های تلگرامی بوده و فروشش از طریق حساب کاربری خود در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی انجام پذیرد . بدیهیست که در این مسیر تعداد کلمات با وزنی که در ذهن ماست رابطه معکوس داشته (تعداد سیلاب های بیشتر و وزن کمتر) و هر کاربری که کلمات کلیدی مرتبط با این وبگاه را جستجو نماید ، نخستین سایتی که مقابل دیدگان خود می بیند همین دامنه مورد نظر ماست . سئو خیلی بیشتر از کلمات کلیدی، بک لینک و محتواست! در واقع دادههای ساختاریافته در سئو تصاویر می تواند خیلی بیشتر به کارتان بیاید. در سرفصل های بالاتر در خصوص اهمیت محتوا در سئو مطالبی را آموخته و آن را به اجناس یک فروشگاه تشبیه کردیم که می توانستند با وجود شرایط ایده آل فروش ، حتی در صورت بی کیفیت بودنشان نیز مخاطبین زیادی داشته باشند و یا بالعکس ؛ با وجود داشتن درون مایه ای پر مغز یا جنسی مرغوب ، به دلیل فراهم نبودن پیشنیازهای عرضه و جذب مخاطب به دانستنی هایی بلامصرف و یا کالاهایی منقضی و دِمده تبدیل شوند .
زمانی که کاربری وارد یک سایت می شود ، چنانچه مطلبی نظرش را جلب کرده و با موضوعی که مورد تجسس وی قرار گرفته ارتباط داشته باشد ، سبب می شود تا این فرد مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و از این مطلب یا مطالب مرتبط با آن استفاده کند . توضیحات صفحه در تگ Meta description نگاشته می شود و به موتورهای جستجو اعلام می کند که محتوای صفحه ما در ارتباط با چه موضوعی است. آیا آن ها موضوعی را پوشش داده اند که شما هنوز به آن توجه نکرده اید؟ حتماً برای شما نیز پیش آمده است که به هنگام ورود به یک فروشگاه با موزیکی روبرو شده اید که شاید سنخیتی با فضای کار نداشته ، مانع تمرکز کردن شما بوده ، صدای آن آزارتان داده و یا اشعار مبتذل و بی ارزش آن احساس بدی را به شما القا کرده است . سئو خارجی مثل شمشیر دولبه می باشد یعنی همان قدر که می تواند برای یک سایت سودمند باشد می تواند مضر نیز باشد و سبب شود یک سایت جایگاه خود را از دست داده و با افت رتبه روبرو شود. نکته جالب این ویژگی ها که کاملاً در راستای سئو سایت نیز می باشد این است که برای تولید محتوای سایت خود نیز عیناً به چنین پدیده هایی نیازمندیم ، عواملی که با جذب مخاطب در حقیقت نظر مثبت گوگل و سایر موتورهای جستجوگر را جلب کرده و در نهایت آن را مجاب می کند تا با اعطای رده ای درخور و مناسب ، مقدمات قرارگیری سایت در رده های بالاتر و بهتر دیده شدنش را فراهم نماید .
بهینه سازی سایت شرکت سئو یاب با دارا بودن چندین سال تجربه در زمینه سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت برای تمام موتورهای جستجو Google، Bing،Yahoo،MSN و… پس اگر میخواهید در زمینه سئو متخصص شوید، باید آن را به خوبی بشناسید. بله این کار انجام شده بود ؛ پس چرا همینک نه راه پس داریم و نه را پیش ؟ این کار باعث میشود تا مخاطب سر خط مطالب را گم نکند و دچار سردرگمی نشود. در این صورت متن جایگزین تا زمان بارگذاری تصویر مورد نظر برای کاربر نمایش داده میشود. گوگل همچنین به بولد کردن (پررنگ کردن) متن و تیترها اهمیت میدهد. همچنین این بخش توسط افرادی که کلمهای را در موتور جستجو سرچ کردهاند هم مورد بررسی قرار میگیره و در صورت مرتبط بودن میتونه مخاطبان را به سایت شما بیاره. بنابراین لازم است محتوایی با موضوعاتی که همیشه سوال مخاطبان هستند نیز تهیه کنید.
در همین راستا در دو مقاله قبلی ( قسمت های اول و دوم 10مهارت در روزنامه نگاری که هر تولیدکننده محتوا به آن نیاز دارد) گفتیم که این افراد با توجه به سرعت بالای جریان اطلاعات در حوزه کاریشان ، دارای صفاتی هستند که در ایشان نهادینه شده و ما به عنوان وبلاگ نویس یا افرادی که برای وبسایت خود دست به تولید محتوا می زنند ، می توانیم آن ها را فرا گرفته و در راه بهبود جایگاه فعلی تارنمای خود استفاده کنیم . آیا هدف ما این بود که اینجا توقف کنیم ؟ درست مانند راهکار ارائه شده برای فیلتر محصولات، اینجا هم باید الگوی موجود در URLها را پیدا کرد و سپس دستور Disallow را در فایل robots.txt اضافه کرد. به این شکل میتوانید دستورهای مخلتفی را برای بخشهای مهم سایت خود در فایل robots.txt اعمال کنید. با افزایش یکباره سرعت سئو و اعمال قوی و شدید عناصر بهبود دهنده جایگاه ، حتی اگر به صدر نتایج برسید ، با همان سرعتی که بالا رفته اید پایین می آیید . از جمله کارهایی که نیاز دارید تا به یک سئو حرفه ای سایت خود برسید کار بر روی الگوریتم های جدید گوگل است زیرا همانطور که میدانید تعداد دفعات تغییرات در الگوریتم های گوگل از تعداد روزهای هفته بیشتر است و طبیعتا غیر قابل اجرا ، اما نگران نباشد گوگل اصولی مهم و اساسی دارد که اگر آنها را آموزش ببینید دیگر لازم نیست که هر روز به دنبال پیگیری اصول جدید باشید و البته این به این معنا نمی باشد که بروزرسانی و اخبار مهم سئو را بررسی نکنید برای سئو حرفه ای سایت همواره باید بروز باشید.
بدیهیست که با کاهش تعداد ، صرف خلاقیت و هدف مند تر کردن تبلیغات – مثلاً تبلیغ یک باشگاه برای کودکان یا فروشگاه عرضه محصولات کوهنوردی در سایتی ورزشی – می توان هم مخاطب را بیشتر در سایت نگه داشت (که به بهبود شرایط سئو سایت می انجامد) و هم تبلیغات را با کیفیت بیشتری به نتیجه و درآمد زایی رساند . در بیشتر موارد، نگه داشتن تمام کلمههای عنوان چیزی نیست که شما لازم داشته باشید؛ بنابراین باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. شما میتوانید با تنظیم یک تگ کنونیکال برای هر یک از این صفحاتی که دارای محتوای مشابه هستند، به نسخه اصلی از این محتوا اشاره کنید. اگر از پنل وردپرس استفاده میکنید خوشبختانه تنظیم URL برای شما بسیار آسان است.
اساس و سنگ بنای استراتژی سئو، کشف، سرقت، انتخاب صحیح کلمات کلیدی و رصد تغییرات آنها در طول زمان است. بخش هد سایت اطلاعات کلی مربوط به خود سایت مانند عنوان سایت، کلمات کلیدی سایت و زبان سایت و غیره را ارائه میدهد، و بخش Bodyحاوی کد هایی است که پردازش آنها محتوای سایت را تشکیل میدهد، و کاربر سایت میتواند این محتوا را مشاهده کند. البته شما میتوانید عنوانی طولانیتر انتخاب کنید اما این عنوان در موتورهای جستجو به طور کامل نمایش داده نمیشود. در تعریف سئو یا بهینه سازی سایت به این نکته اشاره کردیم که مجموعه اقداماتی که در این مسیر انجام می شوند به منظور ارتقاء جایگاه سایت برای رسیدن به رده های بالاتر ، صفحاتی با شماره کمتر در گوگل ، برگه نخست و نهایتاً تبدیل شدن به اولین گزینه نمایش داده شده می باشد ؛ پس هر اقدامی که در خصوص بهبود رده بندی تارنمای خود انجام می دهیم – اقداماتی که لزوماً همه آن ها توسط مخاطبین انسانی دیده نشده و شاید برای ایشان مهم نیز نباشند ، چرا که به موازات «کاربر دوست» بودن محتویات سایت ، باید نظر ربات های گوگل را نیز جذب نمایند و برخی مصادیق این کار نه برای کاربر انسانی مهم بوده و نه توسط وی قابل ردیابیست – تنها به منظور بهتر دیده شدن آن در اثر جستجوی کلیدواژه ها و حوزه فعالیت سایتمان می باشد .
چراکه اگر به عنوان مکمل در کنار هم استفاده شوند، نتیجه بسیار مطلوبی را به ارمغان می آورند. شاید این نوشته دقیقاً همان ویژگی هایی که بدان اشاره شد را داشته باشد ، شاید هم به عنوان نویسنده اثر ارزش های آن را بزرگنمایی کرده و دیده اغراق به آن دارید ! حجم جستجوی متوسط، نرخ رقابتی متوسط، هدف جستجوی خاص، نرخ تبدیل بالا از ویژگی های این نوع کلمات است. سئوی فنی یا تکنیکال؛ پیاده سازی یا اصلاح ساختار سایت، صفحات، آدرس ها، صفحه بندی مطالب و لینک سازی داخلی بر اساس تحقیق کلمات کلیدی است و همچنین بهینه سازی برای موبایل، افزایش سرعت سایت، مدیریت ریدایرکت ها، سایت مپ و فایل Robots و استفاده مناسب از تگCanonical و سئوی داخلی سایت با استفاده از داده های ساختار یافته و نشانه گذاری های استاندارد است که بنای محکمی را در سئوی یک سایت می سازد.
بنا به این تعریف ، هرچه تعداد افرادی که از یک سایت به محض ورود خارج می شوند کمتر باشد ، از نظر گوگل و سئو سایت بدین معناست که این سایت دارای شرایط بهتری نسبت به سایر رقبای خود بوده و توانایی پاسخگویی به نیازهای مراجعین را دارد . در ادامه لازم به ذکر است که انتخاب دیوار و نردبانی مناسب با دیگری (تناسب میان کلمه کلیدی و سئو) سبب می شود تا بی آنکه در ورطه بی انتهای مخارج فرو رفته و مجموعه زحمات شما به دلیل تبلیغات ، برندسازی و وجود کارگروهی دائمی در امر پیشبرد نمایش اینترنتی رقبای قدرتمندتان ضایع شود ، بتوانید با انتخاب قله های کوچک برای صعود علاوه بر اینکه به سادگی به آن ها برسید ، بتوانید مقدمات رسیدن به جایگاه های بالاتر را بنا به کسب تجربه و نیرو در این اهداف کوچک فراهم کنید . فروشنده خوش برخورد و کلامی سازگار با فرهنگ مشتریان عامل دیگری در فروش بهتر است .