• ورود
No Result
View All Result
آژانس خبری اروپا
  • اخبار اروپا
  • sitemap
  • اخبار اروپا
  • sitemap
No Result
View All Result
آژانس خبری اروپا
No Result
View All Result
صفحه اصلی اخبار

کریدور شمال-جنوب؛ ایران تسهیلگر تجارت میان هند و روسیه

پیتر استانو توسط پیتر استانو
مارس 25, 2024
in اخبار
0
وتوی انتقال تکنولوژی به چین از سوی نخست وزیر ایتالیا
وتوی انتقال تکنولوژی به چین از سوی نخست وزیر ایتالیا

تاکید اتحادیه اروپا به حمایت نظامی از گرجستان و مولداوی در شرایط جنگی اوکراین
تاکید اتحادیه اروپا به حمایت نظامی از گرجستان و مولداوی در شرایط جنگی اوکراین

کرملین: در مورد اهمیت ذخایر غلات اوکراین نباید اغراق کرد
کرملین: در مورد اهمیت ذخایر غلات اوکراین نباید اغراق کرد

به گفته پسکوف، این بحران ناشی از زنجیره‌ای از رویدادها و اقدامات نامناسب دولت‌ها در سراسر جهان است.

روایت رسانه‌های غربی از قطع فعالیت دوربین‌های فراپادمانی آژانس در ایران

حمل و نقل کالا بین روسیه و هند از طریق کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، کمتر از ۲۵ روز طول می کشد که از حدود ۴۰ روز از طریق مسیرهای قدیمی، زمان آن کمتر است.

در ماه ژوئیه (تیر)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب را به عنوان حلقه ارتباطی کلیدی بین هند و روسیه از طریق ایران توصیف کرد.

کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب،  اقیانوس هند را از طریق خلیج فارس به روسیه و اروپای شمالی به دریای خزر متصل می کند و کوتاه ترین مسیر ارتباطی را بین آنها ارائه می دهد. همچنین برنامه هایی برای اتصال مسیر شمالی از طریق قطب شمال روسیه از طریق این کریدور، برای حمل و نقل کالا وجود دارد.

به گفته منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، در درازمدت،  کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، جایگزینی برای کانال سوئز و دریای مدیترانه (که تحت تسلط برخی کشورها است) و تنگه بسفر خواهد بود. همچنین جایگزینی برای طرح کمربند و جاده چین (BRI) در منطقه خواهد بود.

جدای از گسترش تجارت،  کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، به توسعه زیرساخت‌های بیشتر از جمله ایجاد پست‌های بازرسی مرزی جدید، پایانه‌های تجمیع محموله و تعامل نزدیک‌تر بین گمرک و سایر تنظیم‌کننده‌های کشورهای مختلف ذینفع کریدور کمک خواهد کرد.

پوتین در ششمین اجلاس سران دریای خزر در ماه ژوئیه اشاره ویژه ای به INSTC کرد، و آن را «شریان حمل‌ونقل از سن پترزبورگ به بنادر ایران و هند» توصیف کرد. هدف این کریدور اتصال کشورهای منطقه دریای خزر از جمله قزاقستان است.

شبکه بزرگراه‌ها، مسیرهای دریایی و ریلی به طول ۷۲۰۰ کیلومتر زیر نظر کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی بین روسیه و هند را ارائه می‌کند. به گفته کارشناسان، این امر همچنین هزینه حمل و نقل بین دو کشور را حدود ۳۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه آژانس خبری اروپا از اکونومیک تایمز، کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب (INSTC) طی سه ماه گذشته در جریان تحریم‌های غرب علیه مسکو پس از جنگ اوکراین، حجم بیشتری از تجارت میان هند و روسیه از طریق ایران را تسهیل کرده است.

به گفته هند، پروژه چینی هنگام عبور از مناطق مورد مناقشه میان دو کشور، حاکمیت هند را نقض می کند و علاوه بر این، BRI کشورها را به سمت بدهی های بزرگ سوق داده است.

علاوه بر کاهش زمان، کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب،  به عنوان یک گزینه مناسب برای تجارت هند و روسیه در میان چالش‌های رو به رشد ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می‌شود.

شالوده کریدور حمل و نقل شمال به جنوب در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۰ (۲۲ شهریور ۱۳۷۹)، بر اساس توافقنامه بین دولتی که بین روسیه، ایران و هند امضا شد، گذاشته شد. آذربایجان در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۵) به این قرارداد ملحق شد. این توافقنامه توسط ۱۳ کشور (آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین) به تصویب رسید. این پروژه مسیرهای چون اروپای شمالی و غربی، فدراسیون روسیه، قفقاز، خلیج فارس (مسیر غربی)، آسیای مرکزی، خلیج فارس (مسیر شرقی) و دریای خزر، ایران، خلیج فارس (مسیر مرکزی) را به یکدیگر متصل می‌کند.



منبع خبر

هند و روسیه برای استفاده بهینه از گریدور برای افزایش تجارت دوجانبه و همچنین تجارت بین هند و اوراسیا پیشنهاد کرده‌اند. دولت هند در واقع تلاش کرده است که کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب را به بندر چابهار که به توسعه آن کمک کرده است، اضافه کند.

پروژه های کمربند و جاده در منطقه اوراسیا-اروپا را از طریق کشورهای آسیای مرکزی و روسیه به چین متصل می کند و به پکن امکان دسترسی به منابع اوراسیا را می دهد. پکن برنامه هایی برای اتصال ترکیه و ایران از طریق جاده و کمربند دارد، در اسناد سازمان همکاری شانگهای (SCO)، هند خود را از تایید پروژه کمربند و جاده، مصون نگه داشته است.

خطوط کشتیرانی ایران در اوایل آپریل (فروردین ماه) کارگروه عملیاتی توسعه حمل‌ونقل در مسیر کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، تشکیل داده بود و این شرکت تاکنون ۳۰۰ فروند شناور را برای حمل و نقل کالا از این کریدور اختصاص داده است.

خطوط کشتیرانی ایران حدود ۳ هزار تن کالا و ۱۱۴ کانتینر را در امتداد کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، بین ماه می تا جولای (اردیبهشت تا تیر) حمل کرده است.

به گفته منابع آگاه، در حال حاضر بیشتر کالاهایی که از طریق ایران در این مسیر حمل می شود، محموله‌های تجاری بین روسیه و هند است.

Previous Post

هراس غرب از تعمیق روابط تجاری آنکارا-مسکو و هشدار به ترکیه

Next Post

محمود عباس: اسرائیل ۵۰ کشتار مرتکب شده است، اما اشکالی ندارد!

پیتر استانو

پیتر استانو

Next Post

محمود عباس: اسرائیل ۵۰ کشتار مرتکب شده است، اما اشکالی ندارد!

نوشته‌های تازه

  • پاپ نابرابری در درآمد و شکاف های کلاس را به چالش کشید
  • وزیر امور خارجه آلمان: پوتین ما را آزمایش می کند
  • تحولات جنگ اوکراین ؛ سرنگونی بیش از 2 هواپیمای بدون سرنشین و ضرر در ارتش اوکراین
  • رومانی ادعای ورود هواپیماهای بدون سرنشین در فضای هوایی خود را داشت
  • صالح: روابط ایران -روسیه پایه و اساس دستیابی به دنیای چند منظوره است
  • فشار ایالات متحده به اروپا برای کاهش واردات گاز از روسیه
  • واردات کالاهای اسرائیلی تولید شده در کرانه باختری به هلند
  • کمپین “شهدای فلسطین برای عدالت” در انگلیس آغاز شد
  • صالبی: ایران -روسیا روابط فرهنگی با چشم انداز روشن + فیلم دارد
  • مصاحبه با نخست وزیر انگلیس و امیر قطر در مورد حمله اسرائیل
  • تولید محتوا برای مقابله با جنگ ، بخشی از زبان شبکه های اجتماعی
  • مدودف: فنلاند آماده مبارزه با روسیه است
  • مقام اسرائیلی: ناوگان امداد به غزه فرصتی برای زنده ماندن می دهد
  • دولت فرانسه در آستانه فروپاشی ؛ آیا بحران بدهی در حال افزایش است؟
  • سخنگوی سازمان ملل متحد: اعضای Brajam از فرصت فعلی برای تقویت دیپلماسی بهره مند می شوند
  • آزادی بیان به سبک آلمانی ؛ تشدید حمایت فلسطین و برخورد خشونت آمیز پلیس
  • رسانه های فرانسوی: هواپیمای رئیس کمیسیون اروپا آشفتگی GPS روسیه را هدف قرار داد
  • یک حادثه امنیتی در دریای سرخ رخ داده است
  • افسر سابق ایالات متحده: غرب اوکراین برای جلوگیری از روابط آمریکا با روسیه مشخص است
  • درخواست Calas از ایالات متحده برای بررسی لغو ویزای اقتدار فلسطین
  • طرحی برای استانداردهای شورای ایران برای استانداردهای توسعه پایدار در اجلاس سن پترزبورگ
  • کرملین: پوتین از دیدار با مذاکرات زلینسکی/ اوکراین امتناع نمی ورزد
  • Zarif: فعال کردن مکانیسم ماشه یک کار بی اساس است
  • وزیر داخلی اوکراین: حمله روسیه به کیف چهار نفر کشته و چهار نفر را به همراه داشت
  • وزیر امور خارجه آمریكا با وزرای خارجی انگلیس ، فرانسوی و آلمان در ایران مصاحبه كرد
  • اتحادیه اروپا: قتل غیرنظامیان و خبرنگاران در غزه قابل قبول نیست
  • دانش آموز قرقیزستان یک همکاری استراتژیک با آلمان است
  • رئیس جمهور فرانسه حملات غیرقابل تحمل اسرائیل را به بیمارستان غزه توصیف کرد
  • معاون رئیس جمهور ایالات متحده: روسیه امتیازات مهمی را به توافق صلح ارائه داد
  • رئیس جمهور ایرلند خواستار مداخله نظامی سازمان ملل در غزه شد
  • فرانسه سفیر ایتالیا را احضار کرد
  • ایران و بلاروس در مسیر توسعه روابط اقتصادی و مقابله با یک طرفه و تحریم ها
  • کایا کالاس: اروپا متعهد به یک راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته ای ایران است
  • فنلاند سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • معاون رئیس جمهور ایالات متحده: بازدید پوتین و زلینسکی ممکن است جنگ اوکراین را متوقف کند
  • جلسه مشاور امنیت ملی سوئیس با معاون وزیر امور خارجه سیاسی
  • روسیه: سازمان ملل متحد برای گسترش بی طرفی در کار خود
  • پاشینیان: ما در افتتاح پل مرزی دوم با ایران موافقت کردیم
  • سفیر سابق آمریکا: پوتین هرگز وعده های خود را برآورده نمی کند
  • زلانسکی در واشنگتن ؛ اوکراین و اروپا برای به دست آوردن ضمانت های امنیتی تحت فشار قرار می گیرند
  • همراهی رهبران اروپایی با زلینسکی در سفر به واشنگتن. برای تغییر حساب های آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت
  • مصاحبه روسی در مورد نتایج اجلاس آلاسکا
  • قبل از ترامپ ، لوکاشنکو برای سفر به بلاروس دعوت شد
  • در انفجار تولید مهمات در روسیه کشته شد
  • کارشناس اقتصادی غربی: رفتار اسرائیل با غیرنظامیان فلسطینی با وجدان انسانی مغایرت دارد
  • روسیه در آفریقا به دنبال چه چیزی است؟
  • متخصص روسی: اظهارات مداخلات تقویت شده توسط نتانیاهو هویت ملی ایران را تقویت می کند
  • نخست وزیر مجارستان: اوکراین در جنگ با روسیه شکست خورد
  • خبرنگار جنگ اوکراین: جنایات اسرائیل در تاریخ جنگ های جهانی بی سابقه است
  • وزیر امور خارجه اسپانیا: اروپا نباید با تشدید اسرائیل برای اشغال نظامی در غزه منفی باشد
  • وزیر امور خارجه ارمنستان حکم ایروان را در جاده ترامپ تأیید کرد
  • از حمایت ایالات متحده از دو کشور مخالف برنامه اسرائیل برای اشغال غزه
  • پارلمان اروپا: دولت ها باید در مورد متوقف کردن جنایات اسرائیل فکر کنند
  • به گفته پلیس فارن ، مراحل نمادین و غیر امکانات غرب علیه رژیم صهیونیستی ،
  • فرانسه تصمیم رژیم صهیونیستی را برای عمل به غزه محکوم کرد
  • پالایشگاه های هندی خرید نفت روسیه در مرکز ایالات متحده را متوقف کردند
  • سهام مسکو سبز شده است
  • Zelnsky: من پس از ملاقات با ویتاکاف و پوتین با ترامپ صحبت کردم
  • کد تخفیف بیمه ازکی 1404، چطور تا 3 میلیون تومان از هزینه بیمه بدنه کم کنیم؟
  • فرستاده خصوصی ترامپ وارد روسیه شد
  • اهمیت نزدیکی منطقه ای ؛ پیام “ARF” در کنفرانس کشورها
  • ادعای رسانه های آمریکایی: زلزله روسیه تحت تأثیر پایگاه زیر دریایی هسته ای این کشور قرار گرفت
  • واکنش روسیه برای ارسال زیردریایی هسته ای آمریکا
  • تحریم های جدید اوکراین علیه شهروندان و شرکتهای خارجی
  • برنامه های اقتصادی ترامپ ، اردوگاه های سیاسی آمریکا
  • جایگزینی زلانسکی ؛ راه آهن جدید غربی برای مذاکره و بازیابی جنگ
  • این مقام اروپایی خواستار رسیدن به غزه بود تا واقعیت را ببیند
  • مانور مشترک چینی -روسی آغاز شد
  • جلسه آل شایبان با پوتین/ مسکو و دمشق برای بازگرداندن ساختار
  • بلژیک پرونده چهار سرباز صهیونیستی را به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع داد

آژانس خبری اروپا به انعکاس اخبار روز اروپا در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می پردازد.

Category

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده

Follow Us

  • About
  • Shop
  • Forum
  • Contact

Copyright © 2022 by europena.ir

No Result
View All Result
  • اخبار اروپا
  • sitemap

Copyright © 2022 by europena.ir

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In